۲-۲-۱-۳-۱۰. برقراری عدالت
فناوری اطلاعات باعث برقراری عدالت از طریق تسهیم کار توسط سیستمهای نرمافزاری و سختافزاری میشود؛ مثلاً
سیستم ورودی و خروجی
سیستمهای نرم افزاری محاسبه روز کاری، برآورد مرخصی استحلاجی و استحقاقی و…(پورکیانی و فرح بخش،۶:۱۳۹۱).
۲-۲-۱-۳-۱۱. برقراری نظم بیشتر
نوعی پیوند و همکاری بین اجزای یک مجموعه در راستای تحقق هدفی معین، به گونهای که هر جزعی از اجزاء مکمل دیگری بوده و فقدان هر جزء موجب میشود که مجموعه اثر مطلوب اثر مطلوب و هدف مورد نظر را فاقد باشد (سبحانی،۲:۱۳۹۱).
ارتباط هماهنگ میان دو یا چند چیز بر پایه اصل علیت (ربانی،۱:۱۳۹۲).
گردآوردن، پیوست نمودن و مقارنت دادن بین اشیای گوناگون است. قرار گرفتن هر چیز در جای معین و مشخص، استفاده شایسته از هر چیز (سید ابراهیم، سایت،۲۵آذر ۱۳۹۲).
۲-۲-۲- تحلیلهای نظری موجود در خصوص ارتباط بین فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی:
۲-۲-۲-۱. بررسی تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات بر عملکرد عملیاتی و عملکرد استراتژیک واحد
مدیریت منابع انسانی در شرکتهای خودروسازی و قطعهسازی تهران
نمودار(۲-۱)تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد عملیاتی و عملکرد استراتژیک مدیریت منابع انسانی
در این پژوهش با بهره گرفتن از آمار و تحقیق به این نتیجه رسیدهاند، استفاده از فناوری اطلاعات تأثیر مثبت و معناداری در افزایش عملکرد عملیاتی مدیریت منابع انسانی دارد. و نتیجه دیگری که بدست آمده، استفاده از فناوری اطلاعات تأثیر مثبت و معناداری در افزایش عملکرد استراتژیک مدیریت منابع انسانی دارد، تأکید میشود(جعفری ودیگران،۱۳:۱۳۹۰-۹).
۲-۲-۲-۲.بررسی موانع توسعه فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه مدیران و دبیران
نمودار (۲-۲) مدل توسعه پویایی فناوری اطلاعات
در این تحقیق به بررسی موانع تکنولوژی توسعه ارتباطات[۲۲] درفرایند یاددهی- یادگیری در هر پنج متغیر پرداخته شده که شامل:
الف) توسعه منابع انسانی شامل:
توسعه سواد اطلاعاتی کارکنان مؤسسات آموزشی
توسعه سواد اطلاعاتی فراگیر مؤسسات آموزشی
ب) توسعه سیاستها شامل:
۱- سیاست ملی توسعه فناوری اطلاعات در آموزش
۲- سیاست مراکز آموزشی برای توسعه فناوری اطلاعات
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
ج) توسعه نهادها شامل:
۱- نهادهای آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات
۲- مشارکت بخش خصوصی در دستبابی به آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات
د) توسعه محتوا و کاربردها شامل:
۱- برنامههای آموزشی مرتبط با فناوری اطلاعات
۲- برنامههای آموزشی مبتنی بر محیطهای چند رسانهای
ه) توسعه زیر ساختها و تجهیزات شامل:
۱- زیر ساخت فناوری ارتباطات در آموزش
۲- دسترسی به شبکه های اطلاعاتی در آموزش
در این تحقیق موانع اصلی به کارگیری اینترنت تکنولوژی ارتباطات را از قبیل تعداد کم رایانهها، دانش اندک و مهارت اندک معلمان، دشواری شیوه تلفیق اینترنت تکنولوژی ارتباطات با آموزش، زمانبندی استفاده از رایانه، کمبود لوازم جانبی، کمبود نسخه های نرم افزاری و وقت کم معلم، کافی نبودن زمان دسترسی همزمان و کمبود بازرس و کمکهای فنی عنوان کرده است.
۲-۲-۲-۳. استراتژیک منابع انسانی
در پژوهش خود بیان کردهاند، اگر روندهای فعلی ادامه یابند، مدیریت منابع انسانی به یک وظیفه کاملاً مدیریتی تبدیل خواهد شد که سیستم های منابع انسانی مبتنی بر فناوری اطلاعات را مدیریت خواهد نمود؛ یا به طور جایگزین مدیریت منابع انسانی میتوند با کمک فناوری مدیریت منابع انسانی الکترونیک، به محرکی برای اثر بخشی سازمانی و استراتژی کسب و کار تبدیل شود (لاولر و موهرمن[۲۳]، ۲۰۰۳).
۲-۲-۲-۴. مدل این تحقیق
مدل سازی تأثیر مؤلفه های فناوری اطلاعات بر روی عناصر کارکردی مدیریت منابع انسانی در بانک انصار استان کرمانشاه.
دقت در انجام عملکرد عمرد
انگیزش کارکنان
خلاصه سازی
سرعت در انجام عملکرد
یکپارچه سازی
کارایی اثربخشی
آموزش کارکنان
شفافیت در سیستم
انتقال اطلاعات
انضباط کارکنان
ارزیابی دقیق و سریع