تعداد پاسخ
۱۶۴
پاسخ داده نشده
۰
میانگین
۲٫۷۲
انحراف استاندارد
۱٫۱۶۵
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
خیلی کم
۲۷
۱۶٫۵
۱۶٫۵
۱۶٫۵
کم
۴۶
۲۸٫۰
۲۸٫۰
۴۴٫۵
متوسط
۵۰
۳۰٫۵
۳۰٫۵
۷۵٫۰
زیاد
۲۸
۱۷٫۱
۱۷٫۱
۹۲٫۱
خیلی زیاد
۱۳
۷٫۹
۷٫۹
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۶۴
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
نمودار۳-۹
فراوانی تاثیر گذاری این عامل در بین دانش آموزان بدین شرح است: ( ۲۷ نفر معادل ۵/۱۶ خیلی کم،۴۶ نفر معادل۰/۲۸ کم،۵۰ نفر معادل۵/۳۰، ۲۸ نفر معادل۱/ ۱۷ زیاد، ۱۳ نفر معادل۹/۷ خیلی زیاد). مطابق جدول ۳-۲۲ و نمودار۳-۲۲میانگین تاثیر گذاری این عامل در بین دانش آموزان ناحیه ۲ برابر ۸۲/۲ و در بین دانش آموزان ناحیه ۴ برابر ۶۲/۲ میباشد. همچنین میانگین تاثیر گذاری این عامل از منظر دانش آموزان هر دو ناحیه برابر ۷۲/۲ است این بیانگر تاثیر این عامل به میزان متوسط در بروز رفتار نابهنجار دانش آموزان میباشد.
ه: میانگین و توزیع فراوانی عامل غیبت والدین
جدول۳-۱۰
تعداد پاسخ
۱۶۴
پاسخ داده نشده
۰
میانگین
۲٫۹۱
انحراف استاندارد
۱٫۳۴۷
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
خیلی کم
۳۱
۱۸٫۹
۱۸٫۹
۱۸٫۹
کم
۳۵
۲۱٫۳
۲۱٫۳
۴۰٫۲
متوسط
۴۴
۲۶٫۸
۲۶٫۸
۶۷٫۱
زیاد
۲۶
۱۵٫۹
۱۵٫۹
۸۲٫۹
خیلی زیاد
۲۸
۱۷٫۱
۱۷٫۱
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۶۴
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
نمودار۳-۱۰
فراوانی تأثیرگذاری این عامل در دانش آموزان هر دو ناحیه عامل بدینصورت است: (۳۱ نفر معادل ۹/۱۸ خیلی کم، ۳۵ نفر معادل ۳/۲۱ کم، ۴۴ نفر معادل ۸/۲۶ متوسط، ۲۶ نفر معادل ۹/۱۵ زیاد، ۲۸ نفر معادل ۱/۱۷ خیلی زیاد). مطابق جدول ۳-۲۲و نمودار میلهای ۳- ۲۲میانگین تأثیرگذاری این عامل ازنظر دانش آموزان ناحیه ۲ برابر ۵۴/۲ و ازنظر دانش آموزان ناحیه ۴ برابر ۲۸/۳ است، مجموع تأثیرگذاری این عامل ازنظر دانش آموزان هر دو ناحیه برابر ۹۱/۲ بوده که بر اساس مقیاس آماری بیانگر این است که عامل غیب والدین (فوت، اشتغال مادر و غیره) به میزان متوسط در بروز رفتار نابهنجار دانش آموزان تأثیر دارد.
و: میانگین و توزیع فراوانی عامل تعارض و جدایی والدین
جدول ۳-۱۱
تعداد پاسخ
۱۶۴
پاسخ داده نشده
۰
میانگین
۳٫۲۱
انحراف استاندارد
۱٫۴۱۶
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
خیلی کم
۲۹
۱۷٫۷
۱۷٫۷
۱۷٫۷
کم
۲۳
۱۴٫۰
۱۴٫۰
۳۱٫۷
متوسط
۳۷
۲۲٫۶
۲۲٫۶
۵۴٫۳
زیاد
۳۵
۲۱٫۳
۲۱٫۳
۷۵٫۶
خیلی زیاد
۴۰
۲۴٫۴
۲۴٫۴
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۶۴
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
نمودار۳-۱۱
فراوانی تأثیرگذاری این عامل در بروز رفتار نابهنجار دانش آموزان هر دو ناحیه بدینصورت است: (۲۹ نفر معادل ۷/۱۷ خیلی کم، ۲۳ نفر معادل ۰/ ۱۴ کم، ۳۷ نفر معادل ۶/۲۲ متوسط، ۳۵ نفر معادل ۳/۲۱ زیاد،۴۰ نفر معادل ۴/۲۴ خیلی زیاد). مطابق جدول ۳-۲۲و نمودار میلهای ۳-۲۲میانگین تأثیرگذاری این عامل ازنظر دانش آموزان ناحیه ۲ برابر ۸۸/۲ و ازنظر دانش آموزان ناحیه ۴ برابر ۵۴/۳ است؛ و میانگین مجموع میزان تأثیرگذاری این عامل از منظر دانش آموزان هر دو ناحیه برابر ۲۱/۳ است که این به لحاظ آماری بیانگر تأثیر عامل تعارض و جدایی والدین در حد متوسط در بروز رفتار نابهنجار دانش آموزان است.
ز: میانگین و توزیع فراوانی روش های تربیتی نامناسب والدین
جدول ۳-۱۲
تعداد پاسخ
۱۶۴
پاسخ داده نشده
۰
میانگین
۴٫۰۳
انحراف استاندارد
۱٫۲۲۱
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
خیلی کم
۱۰
۶٫۱
۶٫۱
۶٫۱
کم
۱۰
۶٫۱
۶٫۱
۱۲٫۲
متوسط
۲۹
۱۷٫۷
۱۷٫۷
۲۹٫۹
زیاد
۳۱
۱۸٫۹
۱۸٫۹
۴۸٫۸
خیلی زیاد
۸۴
۵۱٫۲
۵۱٫۲
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۶۴
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
نمودار ۳-۱۲
عامل روشهای تربیتی نامناسب والدین به میزان زیاد در بروز رفتار نابهنجار دانش فراوانی تأثیرگذاری این عامل در بروز رفتار نابهنجار دانش آموزان بدینصورت است: (۱۰ نفر معادل ۱ /۶ خیلی کم، ۱۰ نفر معادل ۱/۶ کم،۲۹ نفر معادل ۷/۱۷ متوسط، ۳۱ نفر معادل ۹/۱۸ زیاد،۸۴ نفر معادل ۲/۵۱ خیلی زیاد). مطابق جدول ۳-۲۲و نمودار ۳- ۲۲میانگین تأثیرگذاری این عامل در دانش آموزان ناحیه ۲ برابر ۹۵/۳ و ازنظر دانش آموزان ناحیه ۴ برابر ۱۱/ ۴ بوده و میانگین مجموع تأثیرگذاری این عامل ازنظر دانش آموزان هر دو ناحیه برابر ۰۳/۴ است که مطابق مقیاس آماری این عامل به میزان زیاد در ناهنجاری دانش آموزان تاثیر دارد .
گفتار سوم: بررسی میزان علل اجتماعی
الف: بررسی میزان علل درون مدرسه
۱- میانگین و توزیع فراوانی عامل رفتار نامناسب اولیای مدارس
جدول ۳-۱۳
تعداد پاسخ
۱۶۴
پاسخ داده نشده
۰
میانگین
۳٫۳۰
انحراف استاندارد
۱٫۲۸۹
فراوانی
درصد
درصد معتبر
درصد تجمعی
خیلی کم
۲۰
۱۲٫۲
۱۲٫۲
۱۲٫۲
کم
۲۱
۱۲٫۸
۱۲٫۸
۲۵٫۰
متوسط
۴۹
۲۹٫۹
۲۹٫۹
۵۴٫۹
زیاد
۳۷
۲۲٫۶
۲۲٫۶
۷۷٫۴
خیلی زیاد
۳۷
۲۲٫۶
۲۲٫۶
۱۰۰٫۰
مجموع
۱۶۴
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
نمودار۳-۱۳