۳
۴
ارزش مشترک
۴
۵
همدلی
۴
۶
روابط متقابل
۳
۷
رضایت مشتری
۷
مجموع گویه ها
۲۹
جدول(۳-۱) تعداد متغیرها و گویه های پرسشنامه
سوالات۱تا۲۲ جهت سنجش متغیر مستقل تحقیق(بازاریابی رابطه مند) وسوالات۲۳تا۲۹جهت سنجش متغیر وابسته (رضایت مشتریان بانک ملی)طراحی شده اند.جهت پاسخگویی به این سوالات ازطیف هفت گزینه ای لیکرت استفاده می شود.
۳-۵) روایی وپایایی ابزاراندازه گیری
روایی:
منظور از روایی ابزارسنجش این است که مقیاس ومحتوای ابزار یاسئوالات مندرج درابزارگردآوری اطلاعات دقیقا متغیرهاوموضوع موردمطالعه را بسنجند (حافظ نیا،۱۸۲،۱۳۹۱).
در این تحقیق و برای افزایش روایی پرسشنامه از ابزارهای ذیل استفاده شده است:
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۱- استفاده از نظر متخصصان
۲- توزیع ابتدایی پرسشنامه، بین تعدادی از مشتریان و اعمال نظرات اصلاحی
پایایی
منظور از پایایی یک پرسشنامه این است که اگر خصیصه مورد سنجش را با همان پرسشنامه در شرایط مشابه دوباره اندازه گیری کنیم، نتایج حاصله تا چه حد مشابه، دقیق و قابل اعتماد است.آنچه در این تحقیق جهت محاسبه ضریب پایایی استفاده شده است استفاده از ضریب آلفای کرونباخ می باشد.
آلفای کرونباخ یک ضریب اعتبار است که میزان همبستگی مثبت یک مجموعه را با هم منعکس می کند، آلفای کرونباخ بر حسب میانگین همبستگی داخلی میان پرسش هایی که یک مفهوم را می سنجد، محاسبه می شود. هر قدر آلفای کرونباخ به عدد ۱ نزدیکتر باشد اعتبار سازگاری درونی بیشتر است.( سکاران،۱۳۹۱،۳۸۱)[۱۱۴].
: تعداد زیر مجموعه سوالات پرسشنامه
واریانس زیر آزمون ام
واریانس کل آزمون
محقق بعد از تایید نهایی پرسش نامه،آن را در مقیاس پایین(سی ودو پرسش نامه)، جهت تعیین آلفای کرونباخ پخش نمود.
سپس نتایج آن را با بهره گرفتن از نرم افزار spssتجزیه وتحلیل شد که نتایج به صورت زیر می باشد:
۳-۶)آلفای کرونباخ متغیر های تحقیق:
آلفای کرونباخ یک ضریب اعتبار است که میزان همبستگی مثبت یک مجموعه را با هم منعکس می کند، آلفای کرونباخ بر حسب میانگین همبستگی داخلی میان پرسش هایی که یک مفهوم را می سنجد، محاسبه می شود. هر قدر آلفای کرونباخ به عدد ۱ نزدیکتر باشد اعتبار سازگاری درونی بیشتر است(سکاران،۱۳۹۱،۳۸۱)
ردیف