۱۸
۴۲
۵۳
۵/۱۶
۴۸
۲۷
۵/۱۶
۴۵
۱
۵/۱۶
۳۷
۷۹
۱۸
۴۸
۵۴
۱۰
۴۲
۲۸
۵/۱۶
۴۶
۲
۵/۱۷
۳۸
۸۰
۱۶
۴۸
۵۵
۱۰
۵۰
۲۹
۵/۱۷
۴۷
۳
۱۲
۴۲
۸۱
۱۲
۳۶
۵۶
۱۲
۵۲
۳۰
۵/۱۸
۴۸
۴
۱۸
۴۰
۸۲
۱۴
۳۶
۵۷
۱۲
۵۰
۳۱
۱۹
۴۲
۵
۱۶
۳۸
۸۳
۱۸
۳۷
۵۸
۱۴
۵۸
۳۲
۱۹
۴۱
۶
۱۶
۴۲
۸۴
۱۲
۳۷
۵۹
۱۶
۵۲
۳۳
۲۰
۴۰
۷
۵/۱۴
۳۸
۸۵
۵/۱۸
۴۲
۶۰
۵/۱۸
۴۸
۳۴
۲۰
۳۸
۸
۵/۱۲
۴۸
۸۶
۵/۱۰
۴۲
۶۱
۵/۱۹
۴۶
۳۵
۱۸
۳۶
۹
۱۲
۴۹
۸۷
۱۸
۳۸
۶۲
۵/۱۸
۳۲
۳۶
۵/۱۶
۳۲
۱۰
۱۶
۵۲
۸۸
۱۶
۳۶
۶۳
۱۹
۳۰
۳۷
۱۵
۳۸
۱۱
۱۶
۵۴
۸۹
۵/۱۲
۴۲
۶۴
۲۰
۳۸
۳۸
۱۴
۴۲
۱۲
۱۸
۵۸
۹۰
۵/۱۴
۴۸
۶۵
۲۰
۳۲
۳۹
۱۳
۵۰
۱۳
۵/۱۰
۴۶
۶۴
۱۶
۳۴
۴۰
۱۸
۵۲
۱۴
۱۱
۴۸
۶۷
۱۵
۳۶
۴۱
۱۹
۵۸
۱۵
۱۲
۵۲
۶۸
۱۴
۳۶
۴۲
۵/۱۶
۵۲
۱۶
۵/۱۳
۴۰
۶۹
۱۳
۳۸
۴۳
۵/۱۸
۴۸
۱۷
۵/۱۴
۴۱
۷۰
۵/۱۲
۴۲
۴۴
۵/۱۶
۴۲
۱۸
۱۲
۴۲
۷۱
۵/۱۴
۴۰
۴۵
۵/۱۴
۴۶
۱۹
۵/۱۳
۳۸
۷۲
۵/۱۳
۴۲
۴۶
۵/۱۰
۴۰
۲۰
۱۴
۴۱
۷۳
۱۲
۳۸
۴۷
۵/۱۲
۳۸
۲۱
۱۶
۳۶
۷۴
۱۲
۳۲
۴۸
۵/۱۲
۴۲
۲۲
۱۶
۳۲
۷۵
۱۴
۳۸
۴۹
۵/۱۴
۳۶
۲۳
۱۷
۳۸
۷۶
۱۶
۴۲
۵۰
۵/۱۸
۳۸
۲۴
۵/۱۸
۳۲
۷۷
۱۲
۴۰
۵۱
۵/۱۶
۴۲
۲۵
۱۲
۴۶
۷۸
۱۲
۳۸
۵۲
۵/۱۴
۴۸
۲۶
همان طور که ملاحظه میگردد جهت آزمون فرضیه تحقیق و بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از روش آماری ضریب هم بستگی پیرسون استفاده گردیده که نتایج آن در جدول ۲- ۴ آورده شده است .
جدول ۲- ۴ : بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
تعداد
آزمودنیها
rx y
T به دست آمده
T جدول
u f
سطح معنی داری
۹۰
دانش آموزان مقطع دبستان
۶۷۸%
۸۶۱/۳
۶۷۶/۲
۸۹
۵%
همان طور که ملاحظه میگردد و چون ضریب بهم بستگی به دست آمده برابر ۶۷۸% و t حاصل آن عبارت است از t جدول ۶۷۶/۲ بزرگتر است پس می توان گفت که فرضیه تحقیق مورد تأیید قرار گرفته است و بین پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد .
همان طور که ملاحظه میگردد جهت آزمون فرضیه تحقیق و بررسی و مقایسه پرخاشگری در بین دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی و مقطع پنجم ابتدایی دارای تفاوت است از روش آماری t متغییر مستقل استفاده گردیده که نتایج آن در جدول ۳-۴ آورده شده است .
جدول ۳- ۴ : مقایسه پرخاشگری در بین دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی و پنجم ابتدایی
تعداد
آزمودنیها
میانگین
T به دست آمده
t جدول
u f
سطح معنی داری
۴۵
مقطع دوم
۶۱/۴۲
۳۴۱/۱
۶۷۶/۲
۸۸
۵%
۴۵
پنجم
۵۲/۴۰
همان طور که جدول ۳- ۴ نشان میدهد چون t به دست آمده برابر ۳۴۱/۱ از t جدول ۶۷۶/۲ با درجه آزادی ۸۸ در سطح معنی داری ۵% کوچکتر است پس می توان گفت که فرضیه تحقیق مورد تأیید قرار نگرفته است و بین پرخاشگری در بین دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی و پنجم ابتدایی دارای تفاوت نیست و تفاوت معنی داری بین این دوگروه وجود ندارد .
همان طور که ملاحظه میگردد جهت آزمون فرضیه سوم تحقیق و مقایسه پرخاشگری در بین دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی بیشتر از مقطع چهارم ابتدایی است از روش t متغییر استفاده گردیده که نتایج آن در جدول ۴-۴ آورده شده است .
جدول ۴- ۴ مقایسه پرخاشگری در بین دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی و چهارم ابتدایی
تعداد
میانگین
Tآزمودنیها
Tبدست آمده
t جدول
U f
سطح معنی داری
۴۵
۵۱/۳۸
سوم
۷۶۱/۱
۶۷۶/۲
۸۸
۵%
۴۵
۶۱/۳۳
چهارم
همان طور که جدول ۴-۴ نشان میدهد چون t به دست آمده برابر ۷۶۱/۱ از t 676/2 با درجه آزادی ۸۸ در سطح معنی داری ۵% کوچکتر است پس می توان گفت که فرضیه تحقیق مورد تأیید قرار نگرفته است و بین پرخاشگری دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی و چهارم ابتدایی تفاوت معنی داری وجود ندارد.
همان طور که ملاحظه میگردد جهت آزمون فرضیه چهارم و مقایسه پرخاشگری دانش آموزان ممتاز و ضعیف از لحاظ درسی از روش آماری t متغییر مستقل استفاده گردیده که نتایج آن در جدول ۵-۴ آورده شده است .
جدول ۵-۴ : مقایسه پرخاشگری در بین دانش آموزان ممتاز و ضعیف
تعداد
آزمودنیها
میانگین
Tبدست آمده
t جدول
U f
سطح معنی داری
۴۵
ممتاز
۶۱/۴۹
۸۶۱/۲
۶۷۶/۲
۸۸
۵%
۴۵
ضعیف
۵۲/۴۷
همان طور که ملاحظه میگردد و جدول ۵- ۴ نشان میدهد چون t به دست آمده
۸۶۱/۲ از t جدول ۶۷۶/۲ با درجه آزادی ۸۸ در سطح معنی داری ۵% بزرگتر است پس می توان گفت که فرضیه تحقیق مورد تأیید قرار گرفته است و بین پرخاشگری دانش آموزان باهوش و ضعیف تفاوت وجود دارد .
فصل پنجم
بحث ونتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری